Kettlebell Workout is voor iedereen

0

KettlebellWat is een Kettlebell?

Sommigen van jullie zullen al bekend zijn met de Kettlebell, maar voor degene die streven naar een strak lichaam en de Kettlebell nog niet kennen: de Kettlebell is een rond gietijzeren gewicht (als een kanonskogel) met een handvat eraan. Zo zijn er allerlei zeer goede en leuke oefeningen te doen met de Kettlebell en is dit een enorm effectieve manier om jouw fitness doelen te kunnen bereiken. De Kettlebell komt oorspronkelijk uit Rusland en wordt daar al eeuwenlang gebruikt voor de training van sporters en militairen. De afgelopen jaren is de Kettlebell hier in Nederland steeds populairder geworden en tegenwoordig ook in elke sportschool te vinden. Klik hier voor meer informatie over de Kettlebell.

Wat kunnen we met een Kettlebell?

Met de Kettlebell zijn verschillende enorm effectieve compound oefeningen te doen. Een compound training bestaat uit oefeningen waar meerdere spiergroepen bij betrokken worden. Zo kun je met de Kettlebell met één oefening bijvoorbeeld je buik, benen en armen tegelijk trainen. Vaak zijn dit vele malen natuurlijkere en effectievere bewegingen voor zowel het verbranden van vet als krachttoename. Het doen van simpele (isolerende) oefeningen als sit-ups zullen je namelijk in je dagelijks leven weinig brengen, dit doen compound oefeningen wel.

De Kettlebell is niet alleen een perfect hulpmiddel bij het behalen van je streefgewicht of toename van kracht of spierweefsel. Maar het trainen met de Kettlebell heeft ook een extreme gunstig effect op je conditie. De Kettlebell zet je hart en longen namelijk aan het werk op een manier waar weinig andere fitness oefeningen aan kunnen tippen.

Beste Kettlebell oefening

Een leuke, maar ook meteen één van de meeste effectieve oefeningen is de Kettlebell Swing. Wij vragen ons af of er een andere oefening bestaat die intensiever is of voor een hogere vetverbranding zorgt. Ook worden bijna alle spieren in je lichaam hierbij betrokken. Zo is dit een perfecte Kettlebell oefening om vet te verbranden, zonder hier spiermassa voor op te offeren. Je spiermassa zal zelfs snel toenemen. Best of both worlds dus!

De Kettlebell Swing gaat als volgt. Je pakt een Kettlebell met beiden handen vast met je knokkels omhoog wijzend en houdt deze voor je. Vervolgens duw je met een rechte rug je heupen naar achteren en zwaai je de Kettlebell tussen je benen door naar achteren. Span hierna je bilspieren aan , stoot je heupen naar voren en kom met een rechte rug overeind. Op dit moment zwaai je de Kettlebell weer naar omhoog tot op borsthoogte. Vanaf dan ben je weer in de uitgangspositie en kun je de volgende ‘swing’ inzetten. Deze oefening is natuurlijk intensiever te maken door het gebruiken van een zwaardere Kettlebell of het doen va meer herhaling. Maar begin lekker licht, zodat je de oefening technisch goed uitvoert en snel onder de knie krijgt.

Instructie voor Kettlebell Swing

De Kettlebell Workout DVD’s

Het meest belangrijk is dat de Kettlebell oefeningen uitgevoerd worden op de manier hoe deze bedoeld zijn. Dit heeft namelijk een positieve invloed op de effectiviteit en dus op je vetverbranding en de krachttoename. Op deze manier zijn jouw persoonlijke doelen nóg sneller te bereiken. Een beetje begeleiding is daarom zeker niet onbelangrijk en zelfs een absolute aanrader!

Een leuke, intensieve en praktische manier om jou te kunnen begeleiden zijn de Kettlebell Workout DVD’s. Doormiddel van deze DVD set begeleid Jesse van der Velde je met alle Kettlebell oefeningen bij jou thuis. Het Kettlebell Workout pakket voor strakkere buikspieren (starterspakket) bestaat uit DVD’s voor verschillende spiergroepen. Ook zit hier een extra DVD bij voor een vet-killer wortkout van 20 minuten. Verder zijn er verschillende pakketten verkrijgbaar, zelfs met of zonder Kettlebell.

Met dit coaching programma:

  • weet je zeker dat je inspanning tijdens de training snel terug te zien zijn aan je lichaam.
  • weet je zeker dat de DVD’s niet in de kast belanden. Jesse zal je namelijk op de rails houden.
  • weet je exact wat je moet doen om steeds dichterbij je doel te komen en deze ook daadwerkelijk te bereiken.
  • zie je niet alleen in de eerste weken resultaat, maar maak je ook in de weken erna continu progressie.

Lees hier snel meer over de Kettlebell Workout DVD’s.

Klik hier om naar het Kettlebell aanbod op Bol.com te gaan. En lees direct onze pagina Bol.com kortingscode voor mogelijke korting.


Verschillende dvd's met kettlebell oefeningen

RECENSIEOVERZICHT
Beoordeling
DELEN
Joost is een sport en voeding student (25 jaar). Joost is dagelijks te vinden in de sportschool voor fitness en voedingsadvies.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER